Creșterea productivității în lucrul de acasă

Lucrul de acasă reprezintă o provocare pentru cei mai mulți dintre noi. Totuși, studiile arată că angajații care lucrează de acasă sunt mult mai productivi decât colegii lor care lucrează la birou.

Angajații care lucrează de acasă însă, pot întâmpina dificultăți în ceea ce privește concentrarea asupra unei sarcini sau asupra unui proiect de anvergură pe care trebuie să îl înceapă.

Uneori alegerea metodei ideale pentru creșterea productivității poate face diferența. Iată câteva dintre cele mai frecvent utilizate metode pentru a obține mai multă concentrare asupra sarcinilor de serviciu în munca de acasă.

Nu există o soluție general valabilă pentru creșterea productivității, însă o puteți încerca pe cea care vi se potrivește cel mai bine și veți vedea cum se va schimba ziua voastră de lucru.

Cele mai cunoscute tehnici pentru creșterea productivității în munca de acasă

Tehnica „Pomodoro”

Ea a luat ființă încă din anul 1980, iar denumirea ei provine de la cronometrul în formă de roșie, folosit de inventatorul acestei tehnici.

Această metodă face referire la setarea unor perioade de lucru de câte 25 de minute, urmate de 5 minute de pauză. Pentru setarea timpului poți folosi un cronometru de bucătărie sau cronometrul de pe telefon. În aceste 25 de minute te concentrezi doar asupra unei sarcini de serviciu. De asemenea, pauza trebuie și ea cronometrată.

Repetă această procedură până realizezi 4 seturi a câte 25 de minute de activitate. După aceea, îți poți seta o pauză mai lungă de 20 de minute până să îți reiei activitatea. Cheia succesului în această tehnică este reprezentată de evitarea factorilor care ți-ar putea distrage atenția în timpul fiecărui calup de muncă.

Dacă totuși ești nevoit să întrerupi munca, va trebui să îți resetezi timpul. În felul acesta vei fi motivat să nu faci pauze nejustificate. Totuși, dacă ești într-o formă bună, poți lucra și mai mult de 25 de minute simultan.

Această metodă vă va ajuta creierul să stea focusat o anumită perioadă pe realizarea unei sarcini, dar și să luați pauzele necesare în timpul lucrului, pentru a nu cădea în cealaltă extremă, a epuizării.

Tehnica „bulgărele de zăpadă”

Această metodă este adesea folosită cu referire la plata datoriilor. Vei plăti întâi cea mai mică datorie, după care vei continua cu următoarele în ordine crescătoare. Ideea pe care se bazează această metodă este că fiecare mică realizare te motivează să mergi mai departe.

Raportându-ne la munca de acasă, tehnica aceasta sugerează să începi întotdeauna cu cea mai mică sarcină. Îndeplinirea ei îți va oferi motivația necesară pentru a continua cu celelalte task-uri. Totuși, tehnica  „bulgărele de zăpadă” nu este întotdeauna cea mai bună metodă pentru a-ți structura activitatea într-o zi de muncă. Să lași la final cea mai importantă și dificilă sarcină nu este o idee foarte bună.

Dacă însă îți începi ziua cu realizarea câtorva task-uri mici care să te ajute să capeți încredere în tine în ziua respectivă, după care să abordezi sarcinile mai dificile, ai putea obține succesul scontat.

Tehnica „Eat-the-Frog”

Deși denumirea acestei tehnici nu este foarte plăcută, ea poate funcționa foarte bine.

Este opusul tehnicii „bulgărele de zăpadă”, deoarece ea recomandă să îți începi ziua cu cel mai neplăcut și greoi task din lista ta de activități din ziua respectivă.

Ambele tehnici pot avea succes, însă trebuie să o alegi pe cea mai potrivită pentru tine la momentul respectiv.

Denumirea acestei metode provine de la un citat al lui Mark Twain, care spunea că dacă misiunea ta într-o zi este să mânânci o broască, cel mai bine este să faci asta la prima oră a dimineții. Iar dacă misiunea ta este să mănânci 2 broaște, cel mai bine este să o mânânci prima dată pe cea mai mare.

Concluzia este că dacă te ocupi la începutul zilei de cea mai neplăcută și dificilă sarcină, restul zilei ți se va părea mult mai plăcut. Această metodă te scapă de stresul de a te gândi toată ziua la acest task important.

Regula celor două minute

Simți că task-urile mici care se tot adună și cresc lista de sarcini îți blochează toată ziua? Regula celor două minute se referă la faptul că sarcinile care nu durează mai mult de 2 minute să le realizezi, trebuie efectuate imediat. Aici ne putem referi la plata unei facturi sau la citirea/răspunsul unui e-mail. Efectuarea imediată a task-urilor mici te va scăpa de creșterea inutilă a listei tale de sarcini.

Manifestul checklist

Acest concept provine de la cartea cu același nume. Autorul este chirurg și aplică această metodă prin care utilizează checklist-ul inclusiv în domeniul medical. Această tehnică este foarte utilă și în cazul muncii de acasă.

Conceptul este simplu: descompuneți fiecare task în parte în mai multe subtask-uri, astfel încât să nu ratați niciun pas. Această listă de verificare te ajută să ai toate sarcinile notate, astfel încât să nu fie nevoie să te gândești care este pasul următor în timp ce lucrezi la cel precedent.

Pe măsură ce le realizezi și le bifezi ca fiind realizate, te cuprinde un sentiment de împlinire. În plus, vei putea găsi noi metode de a-ți eficientiza procesele atunci când vizualizezi sarcinile într-un checklist.

Fiecare dintre metodele de mai sus poate da roade dacă îți propui să îți crești productivitatea la locul de muncă. Trebuie doar să le adaptezi în funcție de tipul activităților pe care le ai de realizat, de starea ta de spirit și de specificul fiecărei zile.

sursa foto: pexels.com