Informații utile
Rămâi conectatInfo
Depășește cu bine autoizolarea: ghid 20 de pași – partea a II-a
Depășește cu bine autoizolarea 1. Începe să faci curățenie Sunt haine aruncate peste tot prin casă, sertarele sunt foarte aglomerate cu tot felul de lucruri? Este momentul perfect să începi să faci ordine în casă. Dacă până acum nu aveai timp pentru asta, acum poți începe să te ocupi mai mult de...
20 de pași pentru a trece cu bine prin autoizolare – I parte
Autoizolarea - noua normalitate la care trebuie să ne adaptăm În perioada aceasta, autoizolarea a devenit o practică obișnuită pentru mulți dintre noi și sunt situații în care suntem nevoiți să apelăm la această modalitate de a ne proteja pe noi și pe cei dragi nouă. Mai jos vei regăsi o serie de...
Concediul de odihnă – un drept acordat tuturor angajaților
Concediul de odihnă și obligațiile angajatorului Vacanța este cel mai așteptat moment al anului, atât de către cei mici, dar și de către noi, adulții. Trebuie să recunoaștem că pe tot parcursul anului așteptăm cu nerăbdare acele zile de concediu în care să ne deconectăm de toate atribuțiile...
5 tehnici pentru creșterea productivității în lucrul de acasă
Creșterea productivității în lucrul de acasă Lucrul de acasă reprezintă o provocare pentru cei mai mulți dintre noi. Totuși, studiile arată că angajații care lucrează de acasă sunt mult mai productivi decât colegii lor care lucrează la birou. Angajații care lucrează de acasă însă, pot întâmpina...
Cum să-ți dezinfectezi corect gadget-urile
Curățarea gadget-urilor și dezinfectarea Indiferent că vrei să te protejezi împotriva virusului Covid 19 sau să îți curăți în profunzime toate gadget-urile în timp ce stai acasă, acum este momentul perfect pentru a face asta. Iată câteva metode prin care îți poți curăța în siguranță gadget-urile,...
Cum să-ți amenajezi într-un mod cât mai prietenos biroul de acasă
Amenajarea biroului de acasă În contextul actual, tot mai mulți angajați au fost nevoiți să își mute biroul acasă. Pentru cei mai mulți dintre noi, provocarea constă în lipsa spațiului pentru amenajarea unui birou care să respecte standardele cu care ne-am obișnuit la serviciu. Totuși, chiar dacă...
Cum să-ți dezvolți gradul de productivitate când lucrezi de acasă
Productivitate în munca de acasă? Lucrezi de acasă în această perioadă? Iată două variante pentru care poți opta pentru a reuși să faci asta să funcționeze. În primul rând trebuie să te gândești că ești asemenea multor altora care lucrează de acasă în perioada aceasta. Asta înseamnă că o bună...
Cum să conduci eficient afaceri pe durata crizei cauzate de coronavirus
Afaceri pe timp de criză Companiile se confruntă în mod diferit cu criza cauzată de pandemie. Cu toate acestea, este important să extragem învățăminte din ceea ce s-a întâmplat până acum și să fim mai bine pregătiți pentru ceea ce va urma. Iată care ar fi pașii pe care trebuie să îi parcurgeți...
Externalizarea serviciilor de resurse umane – pro și contra
Externalizarea serviciilor de resurse umane - argumente pro și contra Rolul și atribuțiile departamentului de resurse umane Departamentul de resurse umane, după cum îi spune și numele, este cel care se ocupă de relația cu personalul angajat al organizației. Putem spune că el este liantul între...
Pregătirea spațiului de lucru pentru angajați – obligațiile angajatorului
Pregătirea spațiului de lucru pentru protejarea angajaților Mare parte dintre afaceri își vor deschide porțile începând cu 15 mai, odată cu încetarea stării de urgență și așteaptă angajații să își reia activitatea. Asta reprezintă o responsabilitate destul de mare pentru angajtori, care trebuie să...
14 motive pentru care munca remote este profitabilă atât pentru companii cât și pentru angajați
Munca remote - de ce este profitabilă Conform Harvard Business Review, 40% din populația de la nivelul globului prestează munca remote. Acest trend este ascendent și cu siguranță va lua amploare din câteva motive. În primul rând, un job remote facilitează atragerea talentelor și în special pe cei...
Măsurile impuse companiilor pentru protejarea salariaților în contextul epidemiei cu noul coronavirus Covid – 19
Protejarea salariaților în contextul epidemiei Ministerul Muncii și Inspectoratele Teritoriale de Muncă atenționează angajatorii că, în contextul actual al răspândirii cu rapiditate a noului virus Covid – 19 pe teritoriul României, trebuie să ia măsuri pentru protejarea sănătății, a integrității...
10 întrebări prin care descoperi punctele slabe ale candidatului în timpul interviului
În cele ce urmează, vă vom prezenta 10 exemple de întrebări pe care le puteți utiliza la un interviu de angajare pentru a descoperi obiceiurile nesănătoase ale candidaților. Prin răspunsurile pe care vi le vor oferi participanții la interviu, veți descoperi trăsături pe care, în mod obișnuit, nu...
Evaluarea salariaților – un drept acordat angajatorilor sau o obligație?
Evaluarea performanței salariaților reprezintă procesul prin care se determină cât de bine își realizează atribuțiile profesionale salariații și îi ajută pe manageri să îi răsplătească pe cei care se remarcă prin rezultate deosebite, dar și să identifice angajații care nu reușesc să atingă...
Evidența orelor de lucru ale salariaților – condica de prezență
Condica de prezență este unul dintre documentele care se solicită angajatorilor de către inspectorii ITM în cazul unui control având ca tematică relațiile de muncă. Obligația angajatorului de a ține la locul de muncă o condică de prezență care să evidențieze orele de muncă prestate de către...
Principalele 3 motive pentru care demisionează angajații
Motive pentru care demisionează angajații Te-ai confruntat adesea cu următoarea situație: un angajat la locul de muncă întreabă: „Unde este colegul X astăzi?” Un alt coleg îi răspunde: „A demisionat.” Sau și mai frecvent, în ziua de astăzi se întâmplă ca într-o zi angajatul să nu mai apară la...
9 sfaturi în comunicarea cu angajații de la cei mai extraordinari șefi
Comunicarea cu angajații - top 9 afirmații folosite cu succes Gradul de angajament este adesea crescut de comunicarea cu angajații în mod excelent. Acesta este motivul pentru care cei mai extraordinari șefi folosesc aceste 9 afirmații în mod constant și în unele cazuri, chiar zilnic. Începe să...
Control ITM?
Tu cât de pregătit ești pentru un control ITM? Este important de știut faptul că inspectorii ITM pot veni în control la sediul firmei în orice moment. Ei au dreptul să îți solicite o serie de documente cu caracter general, dar și anumite documente specifice. Controlul ITM tematic poate fi...
12 ponturi prin care îți poți face angajații fericiți, fără o mărire salarială
Motivarea și retenția angajaților În mediul de afaceri actual ultra-competitiv în ceea ce privește recrutarea și angajarea personalului, motivarea și retenția angajaților reprezintă o componentă importantă a succesului unei firme. Nu reprezintă doar un instrument al ratei de creștere a cifrei de...
Documentele care trebuie să se regăsească în dosarul de resurse umane al firmei tale la începutul anului 2020
Dosarul de resurse umane - documente necesare la început de an Începutul anului și obligativitatea documentelor Fiecare început de an reprezintă o perioadă ideală pentru stabilirea obiectivelor strategice care te vor ajuta în dezvoltarea afacerii și în derularea eficientă a activităților pe tot...
Trenduri pe piata muncii în 2020 – partea a II-a
Trenduri pe piața muncii - continuare Într-un articol anterior am prezentat o serie de 10 trenduri pe piața muncii, iar acum a venit rândul următoarelor 10. Trendul 11 – lansarea tehnologiei 5G Rețeaua 5G se lansează la nivel mondial în 2020. Viteza de descărcare va crește în medie cu aproximativ...
Obligativitatea cu privire la comunicarea posturilor vacante către AJOFM de către angajatori
Comunicarea posturilor vacante - care sunt obligațiile angajatorului O obligație pe care puțini angajatori o cunosc și mai ales o pun în aplicare, este cea referitoare la comunicarea către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a posturilor vacante și a ocupării acestora. Toți...
Trenduri pe piața muncii în 2020 – partea I
Top trenduri pe piața muncii Trendul 1 – Abordarea strategiei focusată pe oameni CEO-ul intervievat în studiu a spus că prioritatea pentru anul 2020 este să se focuseze pe fericirea angajaților. Focusul va fi atât pe identificarea factorilor care contribuie la fericirea angajaților, cât și pe...
Adeverința de vechime – un document necesar și important pentru angajat
Adeverința de vechime - importanța ei pentru angajat Există puțini angajați în momentul de față care își cunosc drepturile față de angajator, de aceea, atât în momentul încheierii contractului individual de muncă cât și în momentul încetării, angajatul ar trebui să se documenteze cu privire la...
Modalități inedite prin care îți poți arăta recunoștința față de angajați
O metodă simplă prin care se diferențiază companiile sunt politicile lor de recompensare și motivarea angajaților. Având această politică bine pusă la punct, companiile nu se vor confrunta cu situația de a-și pierde angajații valoroși în favoarea concurenței și nici nu le va fi dificil să...
Obligațiile angajatorului în cazul încetării unui contract individual de muncă
Totul despre obligațiile angajatorului Prin definiție angajatorul este persoana fizică sau juridică ce poate, potrivit legii, să angajeze forţă de muncă pe bază de contract individual de muncă.Tot angajatorul este cel care îndeplinește toate formalitățile necesare în cazul încetării unui contract...
Cum să păstrezi un angajat bun cât mai mult timp în companie
Retenția angajaților buni pentru cât mai mult timp în companie Conform studiilor efectuate în ultima perioadă, s-a constatat că una dintre cele mai mari provocări ale departamentului de HR la momentul actual este retenția unui angajat în firmă, cu atât mai mult în momentul în care ne referim la un...
3 lucruri pe care trebuie să le cunoască orice angajator despre generația Millennials
Millennials sunt cunoscuți ca generația Y și se referă la persoanele născute în perioada 1982 – 2000. Indiferent de natura afacerii tale, generația Millennials reprezintă viitorul tău, de aceea este important să cunoști cine sunt cei din această generație, cum lucrează și cum îi poți integra în...
Ce calități ar trebui să aibă un recruiter de succes
Calitățile unui recruiter de succes Etapa recrutării este esențială în procedura de selecție a unui nou angajat. Trebuie să avem în vedere faptul că principalele provocări pe care le are de înfruntat un recruiter la ora actuală sunt dificultatea de a găsi personal în anumite domenii și gradul de...
Externalizarea serviciilor de resurse umane
Tot ce trebuie să știi despre externalizarea serviciilor de resurse umane: Indiferent că ești antreprenor aflat la început de drum și deții o companie cu 2-3 angajați sau ești administratorul unei companii cu peste 50 de angajați, este important să știi că gestionarea oamenilor din firma ta...