Top trenduri pe piața muncii

Trendul 1 – Abordarea strategiei focusată pe oameni

CEO-ul intervievat în studiu a spus că prioritatea pentru anul 2020 este să se focuseze pe fericirea angajaților. Focusul va fi atât pe identificarea factorilor care contribuie la fericirea angajaților, cât și pe menținerea angajaților fericiți.

Liderii își vor prioritiza activitățile în așa fel încât să își păstreze angajații fericiți. Fericirea angajaților se traduce în clienți mulțumiți. Odată cu dezvoltarea inovației tehnologice, companiile angajează mai mulți oameni.

Se prevede că această criză a forței de muncă va continua până în anul 2030. Automatizarea a afectat locurile de muncă, dar nu munca în sine, de aceea sunt necesari tot mai mulți muncitori cu niveluri de calificare superioare.

Trendul 2 – Transformarea digitală în integrare digitală

Principalele motive pentru care companiile investesc în integrarea digitală se referă la îmbunătățirea experienței angajaților și a clienților. Pentru focusarea asupra sistemelor de integrare este necesar să investiți în tehnologie. 57% din liderii din IT au declarat că cea mai mare provocare pentru ei este să integreze platforme și sisteme.

Trendul 3 – Generația Z va prelua controlul

Generația Z, adică cei născuți în perioada 1997 – 2016 sunt adevărați digitali nativi. La nivel global, în 2020 aceștia reprezintă 40% dintre consumatori și influențează cheltuielile familiei cu 333 de miliarde de dolari în fiecare an.

Generația Z este cea mai mare generație de freelanceri. Studiile arată faptul că peste 73% dintre ei vor începe să fie freelanceri din 2020, de bună voie sau de nevoie.

Trendul 4 – Gig economy este noua economie

Un sondaj recent realizat de Bankrate arată că 40% dintre americani participă deja la economia independentă.

Stimulentele care i-au determinat să aleagă freelancing-ul au fost libertatea, distracția și flexibilitatea. Economia independentă va deveni ceva normal din 2020. În momentul de față, freelancing-ul aduce deja anual 715 miliarde de dolari în economia Americii.

Trendul 5 – 2020 este anul SHE –Economy

O analiză făcută de Booz &Co arată că sunt peste 870 milioane de femei la nivel global care nu au participat încă la economia în masă și vor intra acum pe piața muncii sau își vor deschide propria afacere.

Economia va fi dominată de femei pe măsură ce ele vor absolvi colegiul, la o scară mai mare decât bărbații. Femeile vor lucra în sănătate, educație și în sectoare de servicii, care se așteaptă să crească semnificativ începând cu anul 2020 și până în 2030.

Trendul 6 – Inovația cuantică

2020 este anul caracterizat de mari „salturi cuantice” și „inovația cuantică” va continua să perturbe piața. Realitatea virtuală va progresa rapid în multiple domenii în anul 2020. Inovația cuantică este caracterizată printr-un design creativ și îndrăzneț care va crea o nouă paradigmă.

Trendul 7 – Inovație în afaceri

Brandurile care sunt dispuse să se reorganizeze vor câștiga în anul 2020. Conform datelor furnizate de Kantar, 6% dintre rezultate au stabilit faptul că brandurile au fost capabile să crească exponențial prin inovație.  Acest mod de a gândi însuflețește echipele să caute soluții neconvenționale și să folosească un ritm rapid de experimentare.

Trendul 8 – Strategia de conducere către experiența clienților

Potrivit Gartner, în 2020 Inteligența artificială va continua să identifice personalitatea clienților și va permite afacerilor să își crească profiturile cu peste 15%. În 2020 clienții vor căuta servicii din ce în ce mai personalizate.

Experiența clienților în interacțiunea cu un brand este influențată de Inteligența artificială. În 2020 clienții sunt în căutarea unor interacțiuni umane semnificative și se așteaptă ca tehnologia să simplifice și să facă mai accesibile serviciile de livrare a serviciilor și a produselor.

Trendul 9 – 2020 este anul recenziilor online

Dacă vinzi servicii, 42% dintre clienți urmăresc review-urile tale de pe Google. 92% dintre cumpărători citesc review-urile înainte de a achiziționa un produs, 73% spun că review-urile scrise sunt mult mai relevante decât steluțele acordate și 35% spun că o recenzie negativă le poate schimba decizia de cumpărare.

Trendul 10 – Angajații caută muncă și nu job

Pe lângă creșterea economiei independente și a freelancing-ului, muncitorii caută locuri de muncă și nu joburile acelea de modă veche. Asta înseamnă că angajatorii trebuie să se reorienteze către opțiuni precum munca la distanță, proiecte de colaborare versus locuri de muncă și o cultură organizațională a implicării în companie.

Studiile arată că munca de acasă îmbunătățește performanța cu 13%. Munca de la distanță este unul dintre principalele trenduri pe piața muncii. Este în continuă dezvoltare și asta înseamnă că angajatorii trebuie să ofere anumite forme de lucru la distanță în cadrul organizațiilor.

Studiul a fost realizat pe populația din America, dar aceste trenduri pe piața muncii pătrund ușor și în rândul marilor companii din România.