Munca remote – de ce este profitabilă
Conform Harvard Business Review, 40% din populația de la nivelul globului prestează munca remote. Acest trend este ascendent și cu siguranță va lua amploare din câteva motive.
În primul rând, un job remote facilitează atragerea talentelor și în special pe cei din Generația Z și Millennials. Aceste 2 generații apreciază independența și flexibilitatea oferite de un job la distanță. Timpurile se schimbă și organizațiile trebuie să se schimbe odată cu ele.
În al doilea rând, orele de lucru flexibile, care le permite angajaților să lucreze de la distanță este fundamentală pentru afacere. De exemplu, a avea politici de lucru virtuale bune este important să fie corelat cu următoarele:
Beneficii munca remote
- Statutul de cel mai bun de pe piață. Marile companii au deja politici pentru munca remote.
- Productivitate mai mare datorată faptului că angajații virtuali lucrează în medie cu 4 ore mai mult decât cei care lucrează la sediul companiei. 81% dintre angajații care au lucrat remote declară că au fost mai productivi decât atunci când lucrau la birou.
- Evitarea celui mai mare dușman al productivității – întreruperile. Conform unui studiu efectuat în 2018, o persoană care lucrează la birou este întreruptă în medie de cel puțin 60 de ori pe zi. După ce este întreruptă o persoană revine la taskul pe care îl îndeplinea doar în 40% timp.
- Atragerea și retenția talentelor este mai facilă deoarece nu există restricții geografice.
- Dezvoltă posibilitățile de recrutare și reduce costurile acestora.
- Scade costurile necesare închirierii unui spațiu fizic de lucru și elimină costurile necesare pentru plata utilităților.
- Creșterea nivelului de mulțumire al clienților datorită gradului mai mare de acoperire a ariei geografice. Faptul că ai angajați în toată țara îți oferă o perspectivă mai largă de dezvoltare asupra altor piețe. Angajații sunt conștienți de preferințele locale, nemulțumirile și oportunitățile care duc la inovații importante, produse noi, clienți și în final, o rentabilitate mai mare.
- Reducerea absenteismului și un grad mai mare de implicare al angajaților.
- Eliminarea stresului datorat de naveta (traseul efectuat) până la muncă. Stresul de la locul de muncă reprezintă principalul motiv pentru care demisionează cei mai mulți dintre angajați.
- Reducerea costurilor pentru angajați. Nu mai cheltuie bani pe benzină sau pe transportul în comun.
- Crește reputația angajatorului și i se îmbunătățește imaginea, fiind perceput ca un angajator “family-friendly”.
- Reducerea poluării. Generația Z și Millennials sunt promotori ai acțiunilor de responsabilitate socială și apreciază efortul angajatorilor de a reduce emisiile de gaze prin angajarea personalului remote.
- Mai multă inovație și creativitate. Cei mai mulți dintre angajați spun că atunci când lucrează remote sunt mai creativi decât la birou.
- Creșterea echilibrului între viața de familie și muncă, un aspect foarte apreciat de generația Millennials, care acoperă cea mai mare parte din forța de muncă de pe piață la ora actuală.
Munca remote – o ascensiune continuă
În fiecare an, numărul angajaților care lucrează remote crește și cu siguranță este un trend care va rămâne mult timp de-acum încolo.
Pentru a rămâne competitiv pe piață în momentul de față, ar trebui să te gândești, ca antreprenor, să îți muți tot mai mult activitatea organizației în mediul virtual, iar angajații tăi să lucreze remote, din orice colț al țării.