Motive pentru care demisionează angajații

Te-ai confruntat adesea cu următoarea situație: un angajat la locul de muncă întreabă: „Unde este colegul X astăzi?” Un alt coleg îi răspunde: „A demisionat.” Sau și mai frecvent, în ziua de astăzi se întâmplă ca într-o zi angajatul să nu mai apară la locul de muncă. Fără să anunțe, fără să înainteze vreo cerere de demisie și fără să predea cartela de acces în clădire/birou.

Unele dintre aceste situații ar putea fi evitate, de aceea vă prezentăm în cele ce urmează care sunt principalele 3 motive pentru care demisionează angajații.

1. Stresul provocat de job și lipsa echilibrului între viața personală și cea profesională

Stresul provocat de locul de muncă reprezintă o realitate pentru majoritatea angajaților, însă nivelul de stres este și mai mare în momentul în care începi un nou job. Există două motive principale care pot provoca aceste situații: lipsa unor politici de integrare a noilor angajați sau realizarea faptului că locul de muncă nu este pe măsura așteptărilor salariatului. Mai există motivele apărute după momentul angajării, atunci când salariatul realizează să așteptările sale vis-a –vis de locul de muncă/orfanizație nu vor fi îndeplinite.  De asemenea, în cazul în care volumul de muncă este mai mare decât cel anticipat, iar echilibrul între viața personală și cea profesională este compromis încă de la început, mulți proaspeți angajați renunță imediat.

Cum poți evita această situație?

  • În timpul procesului recrutării oferă-i candidatului o descriere cât mai reală a organizației tale: valori, credințe, misiune, obiective și cultură. Făcând acest lucru, veți vedea amândoi, atât tu ca angajator, cât și viitorul angajat dacă există potrivire între el și locul de muncă pe care urmează să îl ocupe.
  • De asemenea, în timpul interviului, încurajează candidații să își împărtășească deschis așteptările, valorile, credințele și dorințele.
  • Asigură-te că există potrivire între abilitățile candidatului și cerințele postului.
  • Oferă-i candidatului o experiență cât mai plăcută în timpul procesului de integrare.
  • Oferă-le noilor angajați informații despre așteptările companiei în prima zi de muncă și nu numai. Spune-le de la început ce îți dorești de la ei, cum le va fi evaluată  performanța și care este abordarea și implicarea organizației în ceea ce privește dezvoltarea și formarea profesională a angajaților.
2. Salariul

Administratorii ar trebui să cerceteze care este media salariilor pe care le oferă compania lor în comparație cu alte joburi similare oferite de concurență la nivelul zonei respective.

Cum poți remedia acest tip de situație?

  • Efectuează constant sondaje și cercetări cu privire la salarii pentru a te asigura că te situezi la același nivel cu piața sau peste nivelul pieței. Dacă descoperi că salariile oferite de compania ta sunt sub nivelul pieței, este necesar să faci ajustări salariale.
  • Împărtășește deschis rezultatele sondajelor cu managerii și salariații, astfel încât aceștia să conștientizeze că sunt plătiți corect.
  • Efectuează o revizie amănunțită a salariilor pentru fiecare poziție din compania ta, astfel încât să asiguri echitatea salarială internă.  Dacă descoperi inegalități interne, corectează-le.
  • Solicită feedback în mod constant de la angajați prin sondaje confidențiale cu privire la plata lor.  
3. Relația cu superiorul/seful/managerul

Chiar dacă este ultima amintită, relația cu șeful este motivul pentru care mulți angajați pleacă din companie. Superiorul are posibilitatea să înlăture stresul de la locul de muncă și să asigure plata corectă a salariaților.

Cum poți preveni această situație?

  • Oferă training-uri managerilor prin care își pot îmbunătăți calitățile de lider. Cursul trebuie să cuprindă o serie de bune practici în materie de recunoașterea meritelor angajaților, aceasta fiind importantă în retenția și motivarea lor.  
  • Oferă training-uri managerilor cu privire la ceea ce trebuie să facă un șef bun.
  • Oferă-le training-uri cu privire la ceea ce nu trebuie să facă un șef bun.
  • Asigură-te că managerii se întâlnesc în mod constant cu angajații pentru a discuta planul de dezvoltare al carierei.

Acum că știi care sunt principalele motive pentru care pleacă angajații, trebuie să vezi ce schimbări poți face pentru a împiedica acest fapt.